måndag 11 november 2013

På egna ben

                                                  En tidig upplaga av fotograf David Eng
Jag har fotograferat honom sen han var liten men aldrig lagt mig i hans val av yrke eller intresse.
Att han skulle välja att utbilda sig till fotograf trodde jag aldrig, men nu står han på egna ben med ett fast grepp om kameran.
Han säger att det ordnar sig när domedagspredikanterna talar om taskiga ljusförhållanden, kris i branschen och allmänt jämmer och elände.

På fredag är jag den stolta morbrodern som är inbjuden på vernissage till den här grabben.
Hur han är som fotograf får ni själva avgöra senare i veckan. Då visar David Eng sina bilder i den här bloggen.
Själv är jag övertygad efter att sett hans bilder, det ordnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar