måndag 2 december 2013

Det blåser i mediavärlden

Nu duggar det tätt med nyheter så väl lokala som internationella i mediavärlden. Vilka som toppar är beroende av vad man själv befinner sig i vardagen.

Nu på förmiddagen kom nyheten att VD Ricard Robbstål lämnar företaget som jag själv skrev kontrakt med för en vecka sedan, Stampen Local Media. Man hinner knappt öppna sin mejl innan nästa besked kommer, New York Magazine drar ner sin utgivning från 42 till 26 gånger per år. Men det som berör mig och mitt yrkesval starkast är rapporterna från min hemstad.
I helgen umgicks jag med min ömma moder i Jönköping och då fick jag veta att det stormar kring Jönköpings-Posten. Anledningen är övergången från broadsheet till tabloid, i främsta ledet går blomsterhandlarna som klagar på att det är svårt att slå in blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar